10 May 2014

Jatuh Cinta

"Kau suka aku?"

Apa gila orang ni. Hari pertama berbalas mesej dah test power.

"Aku suka. Tapi suka biasa aje. Macam kawan-kawan. Kenapa? Kau suka aku?" Saja aku nak duga.

Dia balas "aku suka kau dari dulu lagi"

Tak akan pernah aku duga. Mesej macam ini mampu paut hati aku. Orangnya tidak la kacak mana. Badan kurus, muka lubang-lubang.

Kadang-kadang rasa hati boleh butakan mata. Tak perlu kau kacak macam Izzue Islam, cukup je kau ikhlas berkata-kata.

Perempuan ni kalau bukan pandang harta benda, senang aje kau nak tawan. Bonus kalau kau ada rupa. Kau bagi kata-kata manis, buat perangai baik-baik, ambik berat sikit-sikit. Tak lama lagi boleh buat jatuh cinta. 

Hati budi penting bai. Paras rupa boleh ditukar ganti. Kau tukar rambut sikit, simpan janggut sikit, exercise banyak sikit, pakai baju mahal sikit, minyak wangi lebih sikit -- muka pecah mana pun boleh jadi lawa. 

Apa guna sedap di mata tapi sakit dijiwa. Muka kacak tak menjamin pun hidup bahagia. Tapi kalau baik budi bicara, halus tutur bahasa, In Sha Allah lapang hati bahagia.

# Selalunya yang jambu-jambu ni stok cuci mata. Pandang boleh, rapat jangan.

2 comments:

Imran nyambek said...

hai.sy abang pencetus ummah datang nk kenal.

ehana said...

fobia mendekati lelaki kacak dan jambu kahkah