08 September 2012

Tamat Praktikal

Assalammualaikum dan selamat sejahtera

Akhirnya 7 September 2011 tamatlah praktikal sepanjang 2 bulan ni tapi sebenarnya tak sampai pun 2 bulan sebab cuti raya seminggu *nasib ada cuti raya tau*. Dan selama 2 sem dah aku tak ada cuti sem, tak duduk rumah sendiri lama-lama sebab merantau tempat orang je waktu praktikal ni. 

Apa yang aku dapat masa praktikal ni? Amboi dah macam soalan lecturer masa viva aku baru ni. Sebenarnya alam pekejaan mostly sangat berbeza dengan zaman belajar. Kerja yang almost 8 hours duduk dalam office menatap laptop dari start waktu berkerja sampai la habis kerja. Kalau mata aku rabun lepas ni salahkan praktikal.  Selain tu, berkerja ni tak ada la complicated macam kita belajar dalam kelas.

Actually kat ofis yang aku praktikal ni, mostly staff lelaki. Hanya kami bertiga yang praktikal ni je perempuan. Kitorang ada la buat makan-makan sikit sempena perpisahan kitorang yang dah nak tamat perkhidmatan kat firm ni. Sepanjang kat sini, happy aje. Staff baik hati, pemurah, penyayang dan semua yang baik-baik la. Bahagia la praktikal kat sini. Jadi sem depan boleh bergembira cuti sem di rumah.










6 comments:

LelakiSemalam said...

domino mmg best!

boni kacak said...

mesti rasa sedih kan time ni?

zila manaf said...

nak sketttttttttt ;p

Syazwan Che Deraman said...

wan tak pernah makan DOMINO.
mana sedap dengan Pizza hut?

eh,bukan ke Anis ni bakal cikgu kan?
pasai apa kerja kat firm?

wan ada miss something ke?

dhinai adnan said...

Kenduri doa selamat ke.....

♥ Cik Zack ♥ said...

mkn tak hajak ni dear. hehehehe :P