01 August 2011

Day 4 - Benda Yang Aku Buat Bila Sorang-Sorang

Assalammualaikum dan selamat sejahtera

Aku jawab cabaran ni mengikut usia aku, dari dulu sampai sekarang apa yang aku buat kalau duduk sorang-sorang.


Kanak-kanak - Masa aku budak-budak dulu, memang aku selalu sorang-sorang. Dapat adik masa 6 tahun, jadi memang tak ada kawan la nak ajak main kawin-kawin. Masa tu aku duduk kat Seremban, aku selalu lepak sorang-sorang kat bilik kosong kat rumah aku. Jadi kat situlah aku habiskan masa dengan cakap sorang-sorang dan conteng dinding dengan lukisan hodoh sampai mak aku mengamuk dengan karya seni aku.

hias dinding rumah
Remaja- Remaja ni dikira dari aku baligh sampai la sekarang. Tak cukup besar nak bahasakan diri sebagai dewasa. Kalau aku duduk dalam bilik sorang-sorang, aku akan tukar-tukar baju sampai la katil aku penuh dengan baju. Takpun, aku duduk depan cermin, tangkap gambar sebanyak yang boleh, dan bila dah ada laptop ni, aku kerjakan laptop, bila rasa nak meletop baru aku tutup.

ni hasil duduk sorang-sorang


10 comments:

nuruashia ♥ said...

kamu sgttttttt cntik laa anis :) jelesh uhuk9 :P

Etong said...

perkara wajib seorang wanita bila sendiri, bergambar hehe :)

KecohAbes said...

kesian laptop..kene tampung memori tangkap gambar org tu..hehe!

sharifahzakiah said...

nak pinjam lesung batu tu boleh tak dear ? :P manis sgt ^^

Anis Adila Aris said...

@nuruashia ♥

terima kasih..sis pun comel :)

Anis Adila Aris said...

@Etong

tu la perkara paling berfaedah..hehe

Anis Adila Aris said...

@KecohAbes

nak penuh dah memory ngan gambar...haha

Anis Adila Aris said...

@sharifahzakiah

ambik la...nak !..hehe

nurAMALLINA said...

anis comel lah :)

nabila faryzza said...

mesti mak kau risau gila bila kau cakap sorang sorang kan dulu. menakotkan gila weyh! :)