28 July 2011

Hidup Tak Pernah Cukup

Assalammualaikum dan selamat sejahtera

Pernah baca tak entry sentap yang aku buat baru ni, sebenarnya aku menaip dalam keadaan yang sangat tak stabil. Rasa lain macam, rasa nak nangis semua. Aku bukan dalam mood yang baik sebab tu aku melalut benda yang tak baik.

Bila baca balik entry tu rasa macam nak cakap kat diri sendiri "awat kau ni tak nak bersyukur apa yang ada".  Aku fikir balik, bukannya tak ade yang follow, ada aje. Yang aku nak bising sangat kenapa. Cukup la apa yang ada.

Dulu masa follower tak sampai 100 pun tak bising macam sekarang. Biasalah orang tak pernah cukup apa yang ada. Kalau dulu 500 tu dah cukup banyak tapi bila dah banyak nak lebih lagi. Jahat betul syaitannirajim ni hasut manusia suruh tak puas hati apa yang ada kan. Macam orang kaya, even dah kaya raya pun rasa tak cukup lagi, abai keluarga cari lagi harta sampai bertimbun. Sebab tu Allah suruh bersederhana dalam apa pun.

Sekarang aku bersyukur dengan apa yang aku ada, aku boleh bangga dengan apa aku ada. Aku tak guna jalan pintas nak kejar follower beribu. Aku terima aje. Kalau orang suka, diorang follow. Aku suka ayat komen seseoarang..

bernas Nurul Huda :)


11 comments:

sharifahzakiah said...

betul tu anis :) bg z, blog anis ni best sgt tau. jgn sdeh2 dh eh :) i will always support u ^^

AesyaZealous said...

sedapnye name..anis adila

SoLy SoLicious said...

bernas2.. ^_____^
xpayah dikejar.. biar depa dtg nan hati yg ikhlas ^___^

cik siti said...

haah... syukur je... klu pikir kutip follower tak kemana.. yg penting entry kualiti.. :)

nurAMALLINA said...

jangan kejar follower :)

pentingkan entry kita ye sayang.

saya dewi said...

betul tueh. setuju dengan Nurul Huda.
jangan sedih34 oke. teruskan berbeloging. jangan berputus asa. kepidap gurl ^^

i'm ezza haniza said...

chill r syg..ramai lagi yang sayang awak!

shiema sufian said...

setujuuu :) yang penting entry best dan sheima suke bace :)

nuruashia ♥ said...

betul tu dear..jgn sedeh..follower xpenting yg penting sejauh mne org ske penulisan kite...follower je ramai tp bkn semua bce n komen..xde pape gk kn haa...

alif haris said...

biasalah tu ..
lumrah ..
manusia tak pernh puas ..

btw biarkan follower yg datag dan follow dgn ikhlas :)

Nabila Huda said...

eh2..blushing..

correction: nabila huda..hihi