14 June 2011

Lepas Ni Panggil Aku Cikgu

Assalammualaikum dan selamat sejahtera


Dulu masa kecik-kecik selalu duduk kat bilik sorang-sorang, lepas tu cakap sorang-sorang. Kadang-kadang kononnya tengah kena temu buat oleh wartawan la, tengah jumpa doktor la, jadi cikgu la. Kalau orang dengar mesti fikir aku cakap dengan hantu padahal kuat berangan. Biasalah orang dapat adik lambat, main sorang-sorang je la.


Tapi tu masa kecik, dah lama aku tak buat perangai macam tu. Tapi start tadi, lepas aje aku dapat satu call aku jadi balik macam masa kecik dulu. Aku cakap sorang-sorang macam tengah mengajar orang. Berhantu sungguh panggilan telefon tu ye.


Ok la, aku malas nak mengarut banyak, nanti korang bosan nak baca. Aku berterus terang aje la ye, aku bakal menjadi cikgu ganti kat SMKTJ bermula esok. Aku ajar science  dan matematik.Fullstop!


dulu budak sekolah...

sekarang cikgu sekolah pulak
Macam-macam tengah fikir ni, nak jadi cikgu garang ke lembut? Nak ajar dalam bi ke bm?  Boleh ke nak pakai shawl nanti? Adoi... tolong cek cepat..

17 comments:

cik siti said...

hye cikgu! haha

JIJI YU said...

nak ngorat cikgu leh tak

shiema sufian said...

cikgu comel -.-'

nabila faryzza said...

ececeyh! cikgu pulak dahh! pra sekolah ke?

syrupmasin said...

untunglahh :D

FatimahZahra said...

jadi la ckgu yg sporting and bestt tapi tegas . :D and jangan garang sgt, nanti murid2 takut

nuruashia ♥ said...

ckgu cikgu cikgu anis yg cntek :)

syarifahsidrus said...

Cikgu..cikgu..cikgu..haha

bact. said...

maaf cikgu..
saya datang lambat hari neh


saya ingt bas sy lmbt..
rupanya dah lama terlepas..
harap cikgu paham k..

sharifahzakiah said...

kte pun cegu jugak ! :DD

Syazwan said...

cikgu, ada org terkencing takot kat cikgu.

uchu said...

wah bestnyer...nk jd cikgu jgak la..haha...cikgu kat umah pon jadik la...

amiyo said...

bagus jadi cikgu. tinggalkan saham akhirat kepada pelajar2 kamu. :)

Wan Gerrard said...

phewitt gambar cikgu cun :P

Miss N said...

jadi la cikgu yang maintain, cool dan yang paling penting tegas. kalu bley jadi psycho skit coz budak2 sekolah zaman sekarang ni dah advanced, derang akan tanya soalan yang di luar pengetahuan kita, pikir dulu sblm jawab. lagi2 budak sek menengah. sentiasa tunjukkan keyakinan supaya pelajar tak pijak kepala :D. banyak cabaran kene tempuh kalu nak jadi seorang guru

Raden said...

ooo..cikgu ponteng kelas lepak kat tangge eaaa...

alif haris said...

baik cegu .. sy panggil cegu cegu .. hehe..
xde ank murid nk ngurat ceegu ?/ hiks~