27 June 2011

Best Sangat Ke Couple Dengan Lelaki Jambu ?

Assalammualaikum dan selamat sejahtera


Hye sayang-sayang semua, hari ni nak cerita-cerita ringan je dengan korang semua. Kita cakap pasal "lelaki jambu". Mengikut kamus dewan ciptaan Anis Adila Aris, lelaki jambu bermaksud "seorang lelaki yang memiliki paras wajah yang cute mute yang membuatkan  perempuan cair seperti dileburkan dalam kepanasan 150 darjah celcius"


sebagai contoh
*sila cair sekarang*
Sesiapa yang tidak pernah mempunyai boyfriend yang jambu, pasti jarang mengalami perkara-perkara sebegini...

Situasi 1 : Der, aku nampak boyfriend kau jalan dengan awek cun giler, nak banding dengan kau bagai langit dan matahari. Aku rasa baik kau tinggalkan boyfriend kau sebab dia tak sesuai dengan kau! Dia prince, kau beast.

Situasi 2 : Alahai cutenya bf kau, bila kau nak clash dengan dia? Nanti dah clash, bagitau aku awal-awal ye, boleh laju-laju aku ngorat ex bf kau. * awal-awal doa orang tu putus*

Situasi 3 : Kring...kring.. ( bunyi telefon) Angkat laju-laju dan ada seorang perempuan cakap " Baik kau jangan kacau dia, dia bf aku sekarang. Dia dah tak suka kat kau!"

Situasi 4 : "Awat saya jalan dengan abang ni, semua perempuan asyik pandang kita aje."

Situasi 5 : Boyfriend aku kalau aku call, mesti busy memanjang. Kadang-kadang aku dengar  suara perempuan, bila tanya dia cakap makcik.Entah ye ke tidak.

Lepas tengok 5 situasi ni, korang rasa best ke dapat bf lelaki jambu? Aku tak kata semua lelaki jambu macam tu tapi kebanyakan macam tu la. Untunglah kalau dapat bf muka jambu yang baik hati

:P

11 comments:

khairul akmal azman said...

baju da jambu..
muke pun ala2 ensem lg tue..
hhehe

Syazwan said...

bagi saya la kan..

saya tengok pelik bila awek cun dengan laki jambu!!..
muka pon lebih kurang je..

awek cun, pakwe kena macho!.
baru padan!.
hehehe..

ayienchan said...

haha.memang agak payah sebenarnya kalau ada bf jambu sbb apa.sbb ramai je yg dok usha dkt bf kita.jalan sama je mesti akan ada awek pandang.jeling jeling pon jdk.lagi satu memang lah sgt tercabar iman dan kesabaran.so org yg dpt org jambu ni mungkin org yg betul betul kuat.!tapi laki jambu selalu awek mesti biasa biasa.tapi tak semua :D

cik najihah said...

wa jamin lelaki jambu mostly memang x bole harap..hahaha
berlaku jugak kat sepupu aku..harap muke jambu perangai cam setan jugak..huhu

nuruashia ♥ said...

aww.. itu bf anis kee??

Cik Asma BLuppy said...

lelaki jmbu ni kadang kala sngt bgus di buat kawan.
klu kapel tu, erk? xde pngalaman.. hehe

Rahmad said...

baju tu dah jambu dh..
pakwe anis ker..hee

KecohAbes said...

tu gambar bf sndr ke? hehe! xtaw la.. mcm2 style, cube entri ni berlawanan. boy dgn girl yg cun cam lisa surihani .. situasi mesti lebih kurg camni..huhu! xpon amik Jambu Maharaja lawak jd bf..kekekeke!

アヌム ちゃん said...

ehemm..amboih2..heheeee

wanie m'nJ said...

lelaki jambu??? ntah le. klu takat mamat2 korea yg jambu mmg best la. tp klu lelaki melayu jambu, mcm pelik plak.. haha

QaiQa KaiKa said...

best mmg best tapi perit laa coz BF ramai yg suke tgk (: && merek alebih ramai peminat .. (: