06 May 2011

Sibuk Menarik Perhatian Orang

Assalammualaikum dan selamat sejahtera.
Apalah sangat pandangan orang jika hendak dibandingkan dengan pandangan Allah? Bertaubatlah, mohon ampun dari Allah. Selebihnya, serahkan kepada Dia untuk tentukan jalan hidup kita.
Tersentak tak nyah baca ayat-ayat di atas. Serius aku rasa "tertampar" sangat dengan ayat kat atas tu. 


Selama ni kita sibuk menjaga diri sebab takut orang memandang tak elok kepada kita, sibuk malawa bagai nak rak nak bagi orang pandang kat kita. Sibuk mencari nama untuk dipandang tinggi oleh orang lain. Tapi tak sedar pandangan Allah terhadap diri kita lebih berharga.








5 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

Marilah mari... heheh :)
Buat sunitkan BOTOX pada blog, yeahhh! cantik dah. heheh, Jemput masuk.. :)

cik najihah said...

jadi diri sendiri je..
pandangan org perlu tapi tak usah dipikirkan sangat..
syg kau

Anis Adila Aris said...

♥.::cintabunga™blogspot::.♥

dah tengok dah belog cik bunga.. amboi..bukan main merah lagi ye..hehe

Anis Adila Aris said...

cik najihah

jadi diri sendiri lagi best..hehe

ayien . said...

Tersangat lah betul :)