07 May 2011

Sanggup Lakukan APa Sahaja Demi Nama

Assalammualaikum dan selamat sejahtera


credit to Beautifulnara
Aku rasa kalau la agama islam bukan agama rasmi di negara kita ni, bukan setakat gambar macam kat atas je, terus tak pakai pape.
Kadang-kadang kesian kat orang ni, hanya semata-mata nak popular, nak mencipta nama tetapi tak memikirkan yang baik dan buruk. Sibuk mengejar nama sampai sanggup korbankan maruah diri. Susah sangat nak cakap "tidak" untuk perkara yang boleh memalukan diri sendiri. Orang atasan pun sesuka hati menggunakan wanita untuk keuntungan diri, sepatutnya kaum perempuan dilindung tapi sebaliknya.

Allah bagi akal untuk berfikir, melakukan perkara yang betul. Semuanya terpulang kepada diri sendiri untuk menilai baik dan buruk.

7 comments:

sharifahzakiah said...

Astaghfirullah...mintak jauh laa kita dari lakukan menda2 cmni...nauzubillah...hemmm ape nk jadi laa ngn mnusia zmn skrg kan...

Wani said...

publisiti murahan je tu ~

cik najihah said...

gile kan..

NaLutdi n'iA said...

Knapa la d0wg sggp wat camnie kan..?plik...xbley pk ke mana yg BAEK @ BURUK..ishh..plik...

NaLutdi n'iA said...

ishh..paewla nk jadi ngn zaman skunk nie...seday tg0k mereka ..:(

saeko_nakamura said...

sape dia nie???bjet hot wt cmtu..peliknyer...

uchu said...

wah.....dah x macm mlayu!!!!