30 March 2011

Perbezaan Syarifah Amani dan Miera Liyana

Assalammualaikum dan selamat sejahtera


Baru-baru ni ada baca entri beautifulnara yang bertajuk Apa Beza Syarifah Amani dan Miera Liyana?


Tadi tengah jalan-jalan, tiba-tiba aku terfikirkan pasal benda ni. Entah apa faedahnya pun aku tak tahu, kalau pikir pasal belajar elok la jugak. Tapi disebabkan aku tak ada benda nak kongsi kat belog busuk ni, so aku nak bagi la pendapat aku tentang benda ni. Sebelum meh tengok gambar kat bawah ni laju-laju.


jangan nak tenung sangat la


Kalau korang tengok dua-dua gambar ni, confirm korang cakap Miera Liyana lagi seksi sebab nampak sikit breast dia, tapi bila tengok Amani macam biasa aje. Betul tak? betul tak?

Tapi cuba korang tengok dalam aspek Islam.. Kita tahu yang dua-dua ni berdosa sebab dedahkan aurat diorang kepada khalayak umum tetapi siapa yang lagi banyak dapat dosa?

Miera Liyana - Dia dedahkan sebahagian dada dia, jadi sah-sah la memang aurat antara dia dengan lelaki dan orang bukan Islam. Tapi dia dengan perempuan Islam, dia dedahkan aurat ke? Tak kan... sebab aurat antara perempuan Islam ialah dari pusat ke lutut. Jadi dia dengan perempuan Islam 0-0

Syarifah Amani - Korang mesti tengok dia biasa-biasa aje tapi bila cakap pasal aurat, dia dah dedahkan aurat kepada kaum lelaki dan perempuan jugak. Lelaki ke perempuan ke yang tengok dia, sama-sama dapat dosa.

Aku pun payah nak terangkan tapi cuba la baca banyak-banyak kali kalau tak faham. Ini pendapat aku tentang semua ni, lagipun siapa aku nak judge orang, nak cakap siapa yang dapat dosa bagai, Allah lebih Maha Mengetahui. Kalau ada yang silap dalam entri ni, aku mintak maaf la. 

pissstttt : nak ingatkan orang yang pandang aurat orang pun dapat dosa tau, jadi jangan pandang lama-lama gambar kat atas tuh :)





8 comments:

Nur Syahirah Hainan said...

erm...hati2 biler berkate2...masing2 ade silap dn salah....moge allah ampunkn dose2 kiter yg terdahulu..amin......

diyana said...

betul jugak tu anis..kesimpulannya, adalah lagi baik kalau pakai pakaian yang sopan..tak ada timbul isu pelik2...^^

Anis Adila Aris said...

Nur Syahirah Hainan

saya cuba jaga apa yang saya cakap..
sebab tu saya mintak maaf kalau ada yang silap apa yang saya cakap :)

Anis Adila Aris said...

diyana

kalau pakai elok-elok, sedap sikit mata memandang :)

KatekateKite said...

huhu.geli giler dgn pakaian miera tuh! huh!

Anonymous said...

dye ptut dikenakan tindakan tegas.nmpak sikit!!!perrrrr,2 sebenarnya permulaan bala 2...mak ayah dye dose,klau berjuta2 owg tgok??dosaxxxxxxx,kire2 hsil nye brpe??allah jer th,islam sudah mngatakan.duniaduniaduniaaaa nie hyalah tmpat smentara jer..per syok sgt yer buat kje tas dunia nie.malu jer lh..ke budak miera nie x th sal dunia islam nie!aq ase dye ptut kne bang dri dunia model n dunia artis,bju yg dye pkai 2 taraf cm holywood.cm pelacur pon ade gak..aq ase mjlis agama islam ptutambik tindakan keras.sebat ker.black list ker..aq!sbgai laki,tgok seksi cm 2 pon bleh nmpak dalam lg!!nie plak laki2 laen.sory 2 say.igt lah kauh hawa.mata laki 200 kly lg power dri owg puan,exple:imegenasi yg tgi!pemikiran yang tggi.so aq leh compem,klau laki tgok pic miera 2 cam tgok pic bogel jer!!!!.salam

Anis Adila Aris said...

Anonymous

waa...first time dapat komen pnjg lebar camni..
i loike....iktibar untuk semua :)

Anonymous said...

Post bnda ni kat blog pn berdosa sbb sebarkn aurat orang lain