27 March 2011

Nak Kahwin Dah Ke?

Assalammualaikum dan selamat sejahtera


Tadi borak-borak dengan mama masa tengok tv sambil tengok laptop juga.


Anis Adila Aris : Ma, ramai senior Anis kan kahwin umur 22 tahun.
Mama              : Kenapa, awak nak kahwin ke? (ringkas dan padat)
Anis Adila Aris : Aaaa? Eh, tak la ( tergagap sekejap) Mana la ada duit nak kahwin.


Hipokrit tak aku? Dulu padahal punya la cakap nak kahwin bagai, tapi bila depan mak sendiri, ambik kau terkelu lidah. Kalau la mak aku pandai guna benda alah ni (laptop + online) mesti mak aku dah tau kan isi hati aku ni.


Tapi sekarang dah tekad, kahwin memang la nak tapi kena cari duit banyak-banyak dulu. Tolong dulu mak bapak aku, kena kerja dulu. Tolong apa yang patut. 
Biasalah umur makin meningkat ni, lain la sikit cara berfikirnya. 
Dah tahu yang mana baik dan buruk.
Yang mana menguntungkan dan yang mana merugikan.. hehe 

dah boleh pikir jauh untuk masa depan 

2 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

pewittt...jgn lupe invite cik bunga okeh ^^

Anis Adila Aris said...

Entah bile cik bunga..
entah-entah cik bunga dah ade 2 org anak, baru la saya kahwin :D