08 January 2011

Orang Buat Contest, Kau Pun Nak Buat Juga !

Assalammualaikum dan selamat sejahtera

Sini la aku nak bagi nasihat kepada blogger yang nak buat contest even aku tak pernah buat contest tapi aku rasa benda aku nak cakap ni berguna.. Sebab aku ada terkena dengan contest ini dan rasa dah malas nak masuk contest.

Pastikan follower belog anda ramai untuk memastikan contest anda mendapat sambutan

Buat contest yang simple tapi menarik. 

Tidak meletakkan syarat-syarat yang mengarut

Pastikan tarikh tutup contest mengambil masa yang lama supaya ramai yang akan join.Ini tidak, buat contest 2,3 hari je, belum sempat nak join, dah tutup.

Jika sudah ada pemenang, sila link kan belog pemenang supaya pemenang popular. 

Dan yang paling penting, BERIKAN HADIAH KEPADA PEMENANG. ini tidak, cakap je lebih, dah penat orang masuk contest tapi habuk pun tak ada. Ini boleh dikatakan MENIPU.

4 comments:

RoseNatasha said...

okay. aku suka yg last skali tuh. tuh aku penah kene sndiri kat batang hidung nih. grrr T____T

Anis Adila Aris said...

aku pun sama..
terkena jugak..haha

.::cintabungablogspot::. said...

sabar eh dear .. ;)

Anis Adila Aris said...

tq cintabungablogspot..hehe