29 January 2011

Aku di Istana Kehakiman Putrajaya

Assalammualaikum dan selamat sejahtera
hari tu, aku ada cerita yang aku nak pergi mahkamah, bukannya aku ada perbicaraan ke, nak saman orang ke, didapati bersalah ke. Bukan-bukan (geleng kepala). Tak cukup duit lagi nak upah peguam nak saman orang, kalau la aku kaya, ramai dah kot yang aku saman ni. Tak cukup jahat lagi nak didakwa atas apa-apa kesalahan.


Sebenarnya aku ke Istana Kehakiman Putrajaya semalam kerana ada trip, kira-kira rombongan sambil belajar la. Mesti korang ingat aku ni ambik Law kan, pergi trip tengok mahkamah bagai. Aku ni sebagai pelajar Ukur Bahan ada belajar law, jadi kena la tau sikit-sikit pasal law ni. Aku ni belum cukup pandai nak berbahas dengan orang, berpantun pandai la jugak.


Kerana aku bukannya bakal lawyer, malas nak cerita banyak-banyak.. Kita tengok gambar je la ye..


tunggu bas nak pergi Putrajaya

nak tangkap gambar sorang, tak sangka ramai posing kat belakang

kawan-kawan :)

bilik pameran

sibuk tangkap gambar, tak baca pun ape yang tercatat

situasi di dalam mahkamah

macam buke sejarah

di perpustakaan



semua yang menyertai rombongan ini

ambik banyak-banyak padahal benda yang sama



cik Aina.. lecturer law kelas aku


3 comments:

reen said...

nice blog and owner :)

Anis Adila Aris said...

tq dear :)

Adzie said...

anis jgk yg lbh tggi dr miss aina. mkn kalsium hari2 ke ni? haha..