02 December 2010

Peminat Kucing

Aku sebenarnya takde lah minat kucing sangat dan takdelah takut kucing sangat macam Eja. haha..(jgn marah eja..)
Sebelum ni kat rumah aku ada seekor kucing betina yang dibela untuk tangkap tikus kat rumah aku ni, kalau takde kucing tu, rasa macam tinggal kat rumah yang berhantu. Bunyi cakar-cakar dalam dinding (rumah kampung kan dinding papan), bunyi-bunyi kat dapur bila malam.Scary kan tapi aku dah biasa keadaan macam ni 

3 bulan yang lepas, kucing betina telah selamat melahirkan 3 ekor anak kucing yang sangat la cute.
Kali pertama rumah aku ada anak kucing yang banyak kat rumah, kalau tak sebelum ni, anak kucing mati kena makan dengan bapak die, kena buang dengan atuk aku tapi kali ini 3 ekor anak kucing ni dijaga dengan baik.

jom tengok anak-anak kucing yang tidak bernama..




mata mereka cantik =))


2 betina dan 1 jantan




bersama si ibu



4 comments:

nabila faryzza said...

amboi! perli nmpak. haha! oke,s aay mengaku saya pentakot kucing :p

tapi weyh! kucing yang takot tikus laa.

Anis Adila Aris said...

banyak la ko kucing takot tikus..
ko nie terpedaya cerita Tom & Jerry la nie

nabila faryzza said...

bukan tom & jerry saja. doraemon jugak oke. pernah dengar lagu doraemon versi melayu? ha! takpernah la tuu.
memang kucing takot tikus.

Anis Adila Aris said...

haha.
yg penting kat rumah aku..
kucing makan tikus..haha