28 November 2010

Perempuan Terlanjur

Nak tahu kenapa perempuan nie boleh terlanjur?

1. Lelaki
2. Ketagih
3. Ikat pasangan

Kenapa lelaki jadi punca? Lelaki yang selalu ajak perempuan nak buat benda mengarut ni sebab lelaki tak risau tentang hilangnya teruna mereka.Bukan dapat bezakan teruna atau tidak tapi berbeza dengan perempuan,pecah dara, badan jadi londeh, macam-macam lagi nak digambarkan jika perempaun tak ada dara ni. Memang la perempuan gak yang bagi tapi kerana apa? kerana sayang kan? Kalau tak sayang tak akan saja-saja nak serah macam tu je.Cuba lah kalau mat bangla yang tepi jalan tu ajak perempuan ni buat bukan-bukan, mesti taknak sebab tak sayang. Tapi lelaki ni bodoh, dah dapat pastu tinggalkan. Nak perempuann suci je tapi diri sendiri entah berapa kali ternoda tapi Tuhan Maha Adil, lelaki baik untuk perempuan yang baik.=))

Point yang kedua, kenapa kalau perempuan yang sudah terlanjur akan berkali-kali mengulangi perkara yang sama? Sebab, mereka dah ketagih nak buat benda ngarut ni. Bila dah dapat sekali, nak lagi. So, lepas tu dengan murah hati memberi kepada sesiapa pun maruah diri mereka.Bayangkan kalau perempuan ni tak kahwin sampai sudah, berapa banyak kali dia akan lakukan zina?  Sebab tu pentingnya nikah dulu, kita ada pasangan untuk memuaskan kehendak kita dengan halal.

Kamu pernah dengar tak yang si perempuan ajak lelaki buat perkara tak senonoh tu? selalunya berlaku kerana yang perempuan nak ikat buah hati supaya menjadi miliknya selama-lamanya. Dia ingat bila dia bagi segalanya, kekasihnya akan terus mencintai diri dia dan mengahwininya. Kalau dapat lelaki baik, bernasib baik. Kalau dapat lelaki buaya, kesian..

pisssss : Boyfi aku cakap elakkan daripada dosa berantai. Cerita ni salah satu dosa berantai. Dosa akan berlarut, walaupn orang lain yang buat, kita yang kena. Ayok!!

No comments: