19 October 2010

rasa nak itu membuak-buak

sejak dua menjak ni, selalu tengok gambar-gambar kawan-kawan yang belajar kat oversea. macam seronok je.
kalau duk kat negara yang ada 4 musin tu, lagi la happy. Pengalaman yang tak pernah dialami. kat Malaysia ni ada gak musin tapi musim buah-buahan, tak pun musim tegkujuh. MySpace
tapi bila pikir balik, banyak yang kena buat persediaan sebelum sambung belajar. kena kuat mental dan fizikal. Asalkan tinggal kat perak ni pun dah nangis-nangis nak balik, ape lagi kat negara orang. Dengan kena fasih bi nya. lecterur bi kat sini baru cakap bi tinggi sikit je, dah tak lepas-lepas kamus dari tangan. Tak kan la bila belajar kat oversea nanti, orang lain sibuk bukak buku rujukan, kita bukak kamus bm-bi. MySpace
kalau ada rezeki, sampai la aku ke negara orang tu, kalau bukan negara kat Eropah, kat Indonesia pun jadi la.
kalau tak sambung belajar, pergi haneymoon ke, pergi bekerja ke. Mane la tau, aku kahwin dengan orang kaya, tiba-tiba lelaki yang aku dah jumpa tu jadi kaya. MySpace

No comments: