02 September 2010

Kenapa kita selalu jumpa dengan orang yang salah???

kita selalu merungut, sedih kalau kita clash. Kita anggap nasib kita malang sebab selalu ditinggalkan tetapi kita tidak sedar

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.



2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya
kita dapat menjadi penilai yg baik.


3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah
makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.


4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya
kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa
dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...



6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya
kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.


7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya
kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.



8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa
CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya
kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa
kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.


Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..



PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

20 comments:

BUDAK NAKAI said...

suke post nie:)))

Anis Adila Aris said...

untuk kongsi bersama...=))

miss_fara said...

wee......sangat suke post ney....

Anis Adila Aris said...

haha..
aku tak perasan lak ko ada blog..
hehehe

Nisa A [Saya Suka Menaip] said...

suka entry ni.. nak reblog boleyh?

Nisa A [Saya Suka Menaip] said...

minta izin nak reblog entry ni ye :)

Anis Adila Aris said...

boleh..boleh.. silakan :)

Nisa A [Saya Suka Menaip] said...

thanks :)

mahirahnazlim said...

wahh best pulak . err nak share bole ?

.sue. said...

entry nie byk bg sue semangat blk.thanx.:)

nynamysarah said...

nice ^^

Anis Adila Aris said...

mahirahnazlim : boleh..share la :)

hidup aku story aku said...

lepak2 sini..

nurul ainul farhain said...

attracttive entry.sgt memberi kesedaran.hmm

nada said...

nak share jugak lahh :D

Anis Adila Aris said...

tq semua kerana sudi baca :)

ima miszu said...

i love thattt, really love thatt!
klw nak copy entry ni boleh tak akak?
:)

Anis Adila Aris said...

boleh sayng..silakan... :)

.sue. said...

bleh x nk reblog?sue just nk share je.

Anis Adila Aris said...

boleh :)